Børne- og Skoleudvalget
13-08-2024
Medlemmer
Anette Rachlitz (A)
Annie Arnoldsen Petersen (A)
Henriette Hesselmann (C)
Kenneth Rasmussen (F)
Fraværende
Sager 44 - 51
Meddelelser
Sag nr. 44
Beslutningskompetence: BSU
Sagens kerne
Meddelelsespunkterne fremlægges til orientering:
- Udmøntning af pulje til opkvalificering på dagtilbudsområdet 2023-2025 (se bilag)
- Opfølgning på Læringsrum 2.0
- Orientering om ændring af fremskudt familiebehandling
- Status på implementering af tilbud om lettere behandling til børn og unge i mistrivsel (se bilag)
- Renovering af Islev og Tinderhøj skoler som konsekvens af ændret rækkefølgeplan på skoleområdet (se bilag)
Indstilling
Meddelelsespunkterne forelægges til orientering.
Beslutning
Taget til efterretning.
Bilag
Bilag 1: Meddelelse vedrørende pulje til opkvalificeringsmidlerBilag 2: Status på implementering af tilbud om lettere behandling til børn og unge i mistrivsel
Bilag 3: Notat om Islev og Tinderhøj Skole ombygning
Anlægsregnskab - tilbygning Skibet
Sag nr. 45
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
Kommunalbestyrelsen afsatte i budget 2019 midler til en tilbygning til Børneinstitutionen Skibet. Anlægsregnskab for bevillingen forelægges her til godkendelse. Projektregnskabets resultat er en merudgift på 15,5 mio. kr.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
- at anlægsregnskabet godkendes samt
- at merudgiften på 15,5 mio. kr. finansieres af kassebeholdningen.
Beslutning
Anbefales.
Sagsfremstilling
Kommunalbestyrelsen godkendte med budget 2019, at der i investeringsoversigten i årene 2019 og 2020 blev afsat i alt 30,9 mio. kr. til en tilbygning til Skibet på adressen Vårfluevej 15, da der var et behov for at udvide den eksisterende pasningskapacitet på dagtilbudsområdet. I 2021 blev der givet en tillægsbevilling på i alt 8,4 mio. kr., da licitationsresultatet viste, at byggeriet ikke kunne opføres for 30,9 mio. kr. på trods af diverse besparelser på projektet.
Tilbygningen blev indviet i september 2023 og er opført som en tilbygning til den eksisterende bygning, som er navngivet Skibet.
Den nye bygning rummer syv grupperum fordelt på to etager med adgang til toiletter og puslerum. Der er derudover etableret kælder med bl.a. toilet/bad og omklædningsrum til personalet. Der er etableret en ny markant hovedindgang med ét stort fællesrum, som er samlingspunkt for hele institutionen samt bindeled mellem den nye og gamle bygning. Der er ligeledes etableret nye udearealer, herunder legeplads, bygninger til renovation samt parkering til cykler og biler.
Der er kun foretaget få ændringer i den gamle bygning. Blandt andet er det nuværende køkken blevet udvidet og ændret til et produktionskøkken.
Som følge af generelle prisstigninger på både fast og løst inventar, håndværkerudgifter samt uforudsete udgifter, er der siden sidste status i sagen, den 17. januar 2023 sag nr. 1 BSU, tilkommet et yderligere merforbrug på projektet, således at forbruget nu beløber sig til 15,5 mio. kr. Nedenfor gennemgås de vigtigste årsager til merforbruget.
Primære årsager til merforbruget:
- Generelle prisstigninger: I perioden er m2-prisen cirka steget fra 26.000 kr. pr. m2 til 38.000 kr. pr. m2 i 2024 bl.a. pga. corona, inflation mv.
- Løst inventar (inde- og udearealer):
Undervejs i processen er inventaret blevet revurderet. Det oprindelige behov for inventar var undervurderet, og både omfang af inventar samt priser er derfor steget.
- Produktionskøkken inkl. ventilation, køkkeninventar, omprojektering og rådgivning:
Den oprindelige afsatte pris på 800.000 kr. har været undervurderet. De sidste par år er der blevet etableret flere produktionskøkkener i dagtilbud i Rødovre, hvor prisniveauet har vist sig at ligge på 3,5-5 mio. kr. Derudover blev ombygningen af eksisterende køkken til et produktionskøkken mere omfattende end først antaget. På grund af nye krav til ventilation, har det ikke været muligt at genanvende dele af den eksisterende ventilation, hvilket har været med til at fordyre sagen. Dertil har der været ekstra udgifter til rådgiver pga. opgavens kompleksitet.
- CTS (styring af varme, ventilation mv.):
Der har været udfordringer med CTS, og institutionen har haft mange problemer med varme/kulde/ventilation, hvorfor denne entreprise er blevet dyrere end forventet.
- El og VVS:
Omfanget af el- og VVSarbejder er steget undervejs i projektet. Der har været en del nødvendige ekstraarbejder, som man ikke har kunnet forudsige.
- Tømrerarbejdet:
Tømrerentreprisen er blevet en del dyrere end forventet bl.a. pga. ekstraarbejder. I forbindelse med ibrugtagningen viste det sig, at der var flere nødvendige sikkerhedstiltag, som skulle løses. Bl.a. i forhold til sikkerhedsgitter ved trappen og repos. Samtidig har der været høje prisstigninger på materialer, som eksempelvis rockwool, stål og træ, som har fordyret entreprisen.
- Byggeperiode:
Da byggeperioden er blevet længere end forventet, har det medført ekstra udgifter til byggeleder (tilsyn) samt håndværkere.
Regnskab for bevillingen er opstillet nedenfor:
Anlægsbevilling i alt: 39.300.000 kr.
Forbrug i alt: 54.824.773 kr.
Merforbrug: 15.524.773 kr.
Lov- og plangrundlag
Bekendtgørelse om kommunernes budget- og regnskabsvæsen, revision m.v., bilag 1, pkt. 7.2.
Generelle retningslinjer, budgetpublikationen.
Økonomiske konsekvenser
Merudgiften på 15,5 mio. kr. finansieres af kassebeholdningen.
Tidsplan
Ingen.
Bilag
Bilag 1: Anlægsregnskab Skibet Anlægsbevilling - genhusning af Carlsro Vuggestue
Sag nr. 46
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
Carlsro Vuggestue skal genhuses i 2025, da Carlsro Langhus, hvor vuggestuen har adresse, skal renoveres. DAB ejer Langhuset og har derfor pligt til at genhuse vuggestuen. Der er i budget 2024 afsat 1,7 mio. kr. til de kommunale udgifter til genhusningen, og der søges om en anlægsbevilling på en del af rådighedsbeløbet i 2024 til kommunal medfinansiering af udgifterne bl.a. til rådgiver, forundersøgelser, klargøring af grund, indretning af udearealer mv.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
- at der gives en anlægsbevilling på 1,7 mio. kr. til Børne- og Skoleudvalget, som finansieres af det afsatte rådighedsbeløb på 1,7 mio. kr. i 2024 til den kommunale medfinansiering af en genhusning samt
- at genhusningen varetages af Teknisk Forvaltning, i tæt samarbejde med DAB, og med bistand fra eksterne rådgivere.
Beslutning
Anbefales.
Sagsfremstilling
Carlsro Vuggestue skal genhuses i 2025, da Carlsro Langhus, hvor vuggestuen har adresse, skal renoveres. DAB ejer Carlsro Langhus og har derfor pligt til at genhuse vuggestuen i de to år, som renoveringen vurderes at vare. Genhusningen er som udgangspunkt midlertidig, og DAB er forpligtet til at genhuse i tilsvarende fysiske rammer.
De nuværende fysiske rammer for Carlsro Vuggestue på 2. sal i Carlsro Langhus, hvor der ikke er direkte adgang til udearealer, er dog ikke tidssvarende. Rødovre Kommune og DAB har indgået aftale om de konkrete genhusningsmuligheder i tidssvarende fysiske rammer i form af pavilloner og med udearealer, der er tidssvarende, og som eventuelt også kan udgøre en længerevarende løsning, hvis det skulle blive nødvendigt.
DAB har udpeget nabogrunden til Carlsro Børnehave, Borgmester Gustav Jensens Vej 7, som ejes af DAB, som den bedste mulighed til genhusning, og der er på den baggrund indgået aftale mellem kommunen og DAB om etablering af pavilloner på matriklen Rødovre By, Grøndalslund 13ap.
Beboerforeningen i Carlsro har på et beboermøde den 22. maj 2024 godkendt placeringen af pavillonerne. På kommunalbestyrelsesmødet den 28. november 2023 blev det godkendt, at Carlsro Vuggestue og Carlsro Børnehave sammenlægges pr. 1. januar 2024.
Etablering af pavilloner og udearealer til Carlsro Vuggestue ved siden af Carlsro Børnehave vil skabe fysiske rammer, der kan understøtte sammenlægningen af Carlsro Børnehave og Carlsro vuggestue.
En tidssvarende løsning med etablering af pavilloner og udearealer til genhusningen fordrer, at kommunen bl.a. medfinansierer udgifter til forsyning og indretning af udearealer. Der er i budget 2024 afsat 1,7 mio. kr. til genhusningen, der søges bevilliget til bl.a. rådgiver, forundersøgelser, klargøring af grund og indretning af udearealer. DAB finansierer pavillonerne, og DAB medfinansierer derudover udearealerne med 0,25 mio. kr.
Lov- og plangrundlag
Lokalplan 131.
Økonomiske konsekvenser
Der blev i Budget 2024 afsat 4,1 mio. kr. til genhusningen Carlsro vuggestue. I sagen om Ændret Periodisering af anlæg (KB 116/24) blev 2,4 mio. kr. af det afsatte beløb udsat til 2025, da selve udførelsen af projektet først forventes igangsat i 2025. Det resterende beløb på 1,7 mio. kr. i 2024 søges bevilliget til bl.a. rådgiver, forundersøgelser, klargøring af grund og indretning af udearealer.
Desuden forventes stigende udgifter til fundamentering, jordarbejder og parkering på 1,5 mio. kr., der søges indarbejdet i Budget 2025.
Driftsudgifter til leje mv. afdækkes i forhandling med DAB.
Alle udgifter vedrører hovedfunktion 05.25 Dagtilbud til børn og unge
Tidsplan
2024: Forundersøgelser, klargøring af grund mv.
2025: Opførelse af pavilloner og ibrugtagning.
Frokostordning i dagtilbuddene for perioden 1. januar 2025 - 31. december 2026
Sag nr. 47
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
Forældrebestyrelserne i Rødovre Kommunes dagtilbud har gennemført afstemning om fravalg af frokostordning i kommunens dagtilbud for den næste toårige periode, som løber fra 1. januar 2025 – 31. december 2026.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
- at forældrebestyrelsernes beslutninger tages til efterretning, samt
- at midler til etablering af modtagefaciliteter i Børnehuset Carlsro indgår i budgetprocessen for 2025.
Beslutning
Anbefales.
Sagsfremstilling
Baggrund
Af dagtilbudsloven fremgår det, at frokostordningen i dagtilbud er obligatorisk, men at forældre minimum hvert andet år skal have mulighed for at fravælge frokostordningen. I Rødovre Kommune godkendte Kommunalbestyrelsen i november 2010 retningslinjer for fravalg/etablering af frokostordning. Ordningen trådte i kraft den 1. august 2011. Af retningslinjerne fremgår det, at forældrebestyrelserne skal give meddelelse om eventuelt fravalg senest ved udgangen af juni måned i lige år med ikrafttrædelse den efterfølgende 1. januar.
I budget 2024 blev det besluttet, at forældrene til vuggestuebørn fra august 2024 skal betale 65% af udgiften til frokost. Frokost til børnehavebørn er 100 % forældrefinansieret. Det er derfor første gang, hvor forældrene i Rødovre Kommune skal stemme, om frokostordningen skal fravælges for både vuggestue- og børnehavebørn. Afstemningen er gennemført således, at der stemmes separat for vuggestue- og børnehavebørnene. På baggrund af forældrebestyrelsernes tilbagemeldinger tages der stilling til økonomi og eventuelle behov for anlægsinvesteringer. Der henvises her til sag nr. 98 på Kommunalbestyrelsesmødet den 25. maj 2021 om principper for etablering af køkkener til frokostordning på Dagtilbudsområdet.
I Rødovre Kommune er der 19 integrerede dagtilbud og en børnehave. Alle frokostmåltider til vuggestue- og børnehavebørn produceres i dagtilbuddenes egne køkkener. Produktionskøkkener er enten tænkt ind i dagtilbuddet, da det blev bygget, eller er blevet ændret til produktionskøkken ved ønske herom i forbindelse med opstart af frokostordning for børnehavebørn. Dog med undtagelse af Børnehuset Mælkevejen, der får mad fra ekstern leverandør. Der er blevet lavet mindre ændringer i køkkenet i Børneinstitutionen Mælkevejen, så det kan fungere som modtagekøkken.
Afstemning om frokostordning i 2024 for perioden 2025 - 2026
Fortsat frokostproduktion:
For perioden 2025-2026 har forældrebestyrelserne i alle dagtilbud valgt at fortsætte med frokostordning for vuggestuebørnene.
I de følgende 11 dagtilbud fortsættes frokostordning for børnehavebørn:
- Børnehuset Espelunden
- Børnehuset Græshoppen
- Børnehuset Villa Kulla
- Børneinstitutionen Rønneholm
- Børneinstitutionen Søtorp
- Børnehuset Islemark
- Børnehuset Skibet
- Børnehuset Slottet
- Børneinstitutionen Broparken
- Børnehuset Mælkevejen og
- Børnehuset Træet.
Derudover har forældrebestyrelserne i Børneinstitutionen Skanderup valgt at fortsætte med frokostordning for vuggestue- og børnehavebørn. Skanderup er på nuværende tidspunkt i gang med at få etableret produktionskøkken på baggrund af frokostafstemningen for perioden 2023-2024. Etablering af køkkenet forventes færdig i tredje kvartal af 2024, hvorefter Skanderup vil få igangsat frokostordningen i praksis.
Nye frokostordninger:
Børnehuset Carlsros forældrebestyrelse har med udgangspunkt i de vedtagne principper for etablering af køkkener til frokostordning på Dagtilbudsområdet besluttet at igangsætte frokostordning for børnehavebørn i perioden 2025-2026 med levering af mad fra en ekstern leverandør. Det vil sige, at der skal etableres modtagefaciliteter i Børnehuset Carlsro i børnehaveafdelingen på Borgmester Gustav Jensens vej 7-11.
Teknisk forvaltning anslår udgiften til etablering af modtagefaciliteter til 1,5 mio. kr.
Fortsat fravalg af frokostordning:
Forældrebestyrelserne i syv dagtilbud har valgt fortsat ikke at have frokostordning for børnehavebørn:
- Børnehaven Nyager
- Børneinstitutionen Solen
- Børnehuset Bybjerget
- Børnehuset Tjørneparken
- Børneinstitutionen Egegården
- Børnehuset Elvergården
- Børnehuset Solsikken
Heraf er det kun de to førstnævnte dagtilbud (Nyager og Solen), som med henvisning til principperne for etablering af dagtilbudskøkkener potentielt kan få etableret produktionskøkken ved et fremtidigt ønske om at igangsætte frokostordning for børnehavebørn. I de to dagtilbud kan produktionskøkkener etableres uden inddragelse af grupperum. Kommunalbestyrelsen har vedtaget et princip om, at der kun etableres produktionskøkkener, hvor det kan gøres uden at inddrage grupperum og uden større bygningsmæssige ændringer, jf. bilag 2: Sag nr. 98 på Kommunalbestyrelsesmødet den 25. maj 2021 om principper for etablering af køkkener til frokostordning på Dagtilbudsområdet. Børneinstitutionen Solen er vurderet med udgangspunkt i deres oprindelige bygning, hvor en del af fællesområdet kan inddrages. Solen er på nuværende tidspunkt genhuset i midlertidige bygninger, men flytter tilbage til de oprindelige bygninger til august/september 2024.
I de resterende seks dagtilbud hvor forældrebestyrelserne fortsat fravælger frokostordning for børnehavebørn, vil de - ved et eventuelt fremtidigt ønske om at igangsætte frokostordning for børnehavebørn - som udgangspunkt kun kunne få leveret frokost.
I Bybjerget og Tjørneparken er årsagen, at Kommunalbestyrelsen har vedtaget et princip om, at der ikke etableres produktionskøkkener i lejede bygninger.
I Egegården, Elvergården og Solsikken kan der kun etableres frokostordning, hvor maden leveres, da der enten ikke kan etableres produktionskøkkener uden at inddrage grupperum, eller fordi etablering af et produktionskøkken ville kræve væsentlige bygningsmæssige ændringer. Hvis forældrebestyrelserne i disse dagtilbud på et senere tidspunkt beslutter at igangsætte frokostordning, vil der være behov for at etablere modtagefaciliteter i køkkenerne, da kommunen er forpligtet til at sikre mulighed for frokost til alle børn i dagtilbud.
Lov- og plangrundlag
Lov om dag-, fritids- og klubtilbud.
Rødovre Kommunes byggestyringsregler.
Rødovre Kommunes principper for etablering af køkkener til frokostordning på Dagtilbudsområdet.
Økonomiske konsekvenser
Midlerne til etablering af modtagefaciliteter i Børnehuset Carlsro indgår i budgetprocessen for 2025. Teknisk Forvaltning vil i den nærmeste fremtid afdække behovet og udgiften nærmere. På nuværende tidspunkt forventes det at koste 1,5 mio. kr.
Frokostordningen er forældrefinansieret – 65% for vuggestuebørnene og 100% for børnehavebørnene.
Alternativ til studieturen til München fra skoleåret 2024/2025
Sag nr. 48
Beslutningskompetence: BSU
Sagens kerne
I den politiske budgetaftale for 2024 er der afsat midler til et alternativ til studieturen til München, der er udgået af budgettet fra indeværende år. Børne- og Kulturforvaltningen orienterer hermed om planen for et alternativt tværfagligt læringsforløb, som tager udgangspunkt i, hvordan teknologi og innovation kan understøtte fremtidens bæredygtige fødevareproduktion.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
at orienteringen tages til efterretning.
Beslutning
Taget til efterretning.
Sagsfremstilling
I forbindelse med den politiske aftale i budget 2024 blev der afsat en pulje på 500.000 kr. årligt til, at TekX i samarbejde med skolerne skal udvikle og realisere et alternativ til studieturen til München, hvor børn og unge kan få tilsvarende inspiration til brugen af Teknologi & Innovation i nærområdet.
Et tværfagligt læringsforløb
I udviklingen af alternativet er der blandt andet taget udgangspunkt i erfaringerne fra følgeforskningen vedrørende det tværfaglige dimensionsarbejde, deltagelsesmuligheder samt arbejdsformer, som har givet konkrete anbefalinger til, hvordan der fortsat kan arbejdes med ambitionerne for Teknologi & Innovation på skolerne, så endnu flere kan få erfaringer med Teknologi & Innovation i tværfaglige læringsforløb og -aktiviteter.
I det tværfaglige læringsforløb skal eleverne arbejde med, hvordan teknologi og innovation kan understøtte fremtidens bæredygtige fødevareproduktion i Rødovre som by og nærmiljø. Rødovre er et tætbefolket bysamfund, hvor der ikke findes kvadratmeter til fx kornmarker til traditionel fødevareproduktion. Teknologien kan hjælpe til løsninger gennem produktionsteknologier, der giver mulighed for at designe og bygge i højden eller skabe løsninger i egne hjem, der kan give de bedste vækstbetingelser for planter eller alternative fødevarekilder. Læringsforløbet tager dermed afsæt i et af målene fra Rødovre Kommunes klimahandlingsplan: ’At gøre Rødovre klimarobust og modstandsdygtig over for klimaforandringerne’.
Fælles for det hele er, at løsningerne ikke sker på bekostning af biodiversiteten, men at de derimod kan være med til at forbedre den. Læringsforløbet vil foregå både inden for, hvor eleverne fx skal lave produktioner i 'Tiny Farms', og uden for i skolehaver. Størstedelen af forløbet kan integreres i den almindelige undervisning, mens der vil være enkelte hele dage med aktiviteter på fx TekX.
Når børn og unge i skolerne er med til at skabe virkelige løsninger for fremtidens fødevareproduktion, der kan forbedre biodiversiteten, vil de gennem formidling af fx byggevejledninger, programmeringsinstruktioner og madopskrifter kunne inspirere Rødovre-borgere til at bidrage til at forbedre biodiversiteten. På den måde vil børn og unge blive medskabere af fremtidens Rødovre som led i den demokratiske dannelse.
Involvering og udvikling
Der har været iværksat en grundig proces for involvering af skolerne med øje for at skabe et alternativ, som bygger på lokale ambitioner, ønsker og ejerskab. Indledningsvist har en arbejdsgruppe bestående af hhv. en T&I-lærer, -pædagog og –leder, samt repræsentanter for TekX drøftet formål og visioner for alternativet, såvel som mulige samarbejdsparter. Her var gennemgående temaer bæredygtighed, fremtidens fødevareproduktion, udemiljøer, formidling, tværfaglige koblinger m.m.
Der er i fællesskab arbejdet videre med en overordnet ide, som er drøftet og videreudviklet i T&I regi på tværs af skolerne, og siden har hver skole arbejdet med ideen i deres lokale kontekst for at skabe et format, der netop er bæredygtigt, ville kunne overdrages og videreudvikles og bruges år efter år. Omfanget af involvering på den enkelte skole varierer fra en workshopdag med lærergruppen til drøftelser på personale- og/eller årgangsteammøder, og delelementer er blevet afprøvet af elever. Fælles gælder, at der er bred opbakning til udviklingen af et tværfagligt læringsforløb, hvor alle skoler skal skabe, arbejde med og dyrke et bylandbrug, som kan komme til udtryk på meget forskellig vis.
Således vil det tværfaglige læringsforløb være en ramme, som betyder, at alle skal anvende digitale modeller, bygge prototyper og formidle til en hjemmeside, og samtidig en ramme, som tilbyder stor lokal frihed til at træffe en masse valg og finde sin egen tilgang.
Væsentligt for læringsforløbet er, at T&I kommer til udtryk i kraft af designprocesser og produktion ved hjælp af digital produktionsteknologi, digitale moduleringsværktøjer, formidling via hjemmesider og programmering i tæt samspil med analog praksisfaglighed. Endelig vil læringsforløbets hovedfokus i skoleåret 2024/2025 være placeret på 5. og 7. årgang, og i efterfølgende år på 6. og 8. årgang.
Lov- og plangrundlag
Ingen.
Økonomiske konsekvenser
Der er afsat 0,5 mio. kr. i budget 2024. Midlerne vil blive brugt til indkøb af forskellige materialer, som eleverne skal arbejde med, herunder ’Tiny Farms’. Derudover vil midlerne fremadrettet bruges til besøg på bl.a. Nordic Harvest og løbende etablering af forskellige samarbejder, således at der på sigt vil være et udbud af mulige besøg, som imødekommer skolernes forskellige bylandbrug.
Tidsplan
Læringsforløbet starter op i skoleåret 2024/2025, hvor studieturen til München er udfaset. Læringsforløbet vil løbende blive evalueret, så det efter første skoleår vil være muligt for den enkelte skole at blive endnu skarpere på sin tilgang. Der vil gradvist indgås forskellige partnerskaber og på sigt etableres en ”pakke” af forskellige besøgsmuligheder, som skolerne kan vælge i mellem. Efter første skoleår vil BSU blive orienteret omkring erfaringer og evaluering af læringsforløbet for 5. og 7. årgang, og det fremadrettede arbejde med læringsforløbet.
Forventet regnskab pr. ultimo juni 2024 for Børne- og Skoleudvalget
Sag nr. 49
Beslutningskompetence: BSU
Sagens kerne
Forventet regnskab pr. ultimo juni 2024 omfatter en opfølgning på forbruget af nettodriftsmidler i 2024 for Børne- og Skoleudvalget med udgangspunkt i forbruget pr. ultimo juni 2024.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
at forventet regnskab pr. ultimo juni tages til efterretning.
Beslutning
Taget til efterretning.
Sagsfremstilling
Der henvises til bilaget "Forventet regnskab pr. ultimo juni for Børne- og Skoleudvalget"
Lov- og plangrundlag
Principper for økonomistyring i Rødovre Kommune.
Økonomiske konsekvenser
Ingen
Tidsplan
Ingen
Bilag
Bilag 1: Forventet regnskab pr. ultimo juni 2024 BSU Diverse
Sag nr. 50
Beslutningskompetence: BSU
Sagens kerne
Beslutning
Taget til efterretning.
Underskriftsside
Sag nr. 51
Beslutningskompetence: BSU
Indstilling
Forvaltningen indstiller,
at Børne- og Skoleudvalget godkender beslutningsprotokollen.
Beslutning
Protokollen godkendt.
Sagsfremstilling
Børne- og Skoleudvalget skal efter oplæsning af beslutningerne godkende beslutningsprotokollen.
For at godkende beslutningsprotokollen skal hvert medlem underskrive ved at trykke på "Godkend."