Kultur- og Fritidsudvalget
09-06-2020
Medlemmer
Pia Hess Larsen (A)
Birgitte Glifberg (A)
Kim Drejer Nielsen (C)
Kim Hammer (O)
Sager 20 - 27
Meddelelser
Sag nr. 20
Beslutningskompetence: KFU
Sagens kerne
Meddelelsespunkterne fremlægges til orientering.
- Status på Covid-19.
- Der er ingen nyheder fra Scultz Lovguide om kultur og fritid.
- Året der gik 2019 - Årsberetning for Rødovre Bibliotek.
- Status for etablering af ny musikskole.
- Status på Ved Sportspladsen, Islev Taekwondo.
Indstilling
Meddelelsespunkterne forelægges til orientering.
Beslutning
Taget til efterretning.
Bilag
Bilag 1: Året der gik 2019 - Årsberetning for Rødovre Bibliotek Anlægsbevilling til overdækning af hockeybanen ved Espelundens Idrætsanlæg
Sag nr. 21
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
Godkendelse af forslag til etablering af lukket hal til rullehockey til erstatning for den eksisterende åbne hockeybane.
På anlægsbudgettet (investeringsoversigten) i budget 2020 er der afsat et samlet rådighedsbeløb på 6,5 mio.kr. til overdækning af eksisterende rullehockeybane.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
- at projektet ændres fra overdækning af den eksisterende åbne hockeybane til etablering af lukket hal til rullehockey,
- at forslag til etablering og tidsplan godkendes,
- at opgaven udbydes i hovedentreprise,
- at Teknisk Forvaltning varetager opgavens gennemførelse, samt
- at der gives en anlægsbevilling på 6,5 mio. kr. til Kultur- og Fritidsudvalget, som finansieres af det afsatte rådighedsbeløb i 2020 til Espelunden, overdækning af hockeybane.
Beslutning
Anbefales.
Sagsfremstilling
Den eksisterende rullehockeybane ligger på et areal, der er omfattet af Vestvoldens fredningsområde samt udlagt som økologisk forbindelse i Kommuneplan 2018.
En overdækning af banen er indeholdt i den gældende Pleje- og Anlægsplan for 2017-2020; men vil dog kræve en fredningsgodkendelse i forhold til den konkrete udformning.
Endvidere løber der en hovedvandledning tæt på rullehockeybanen med en 5-meters frizone omkring denne.
Det foreslås, at projektet ændres, således at der i stedet for overdækning af den eksisterende hockeybane opføres en lukket hal til rullehockey på parkeringsarealet ved Espelundens Idrætsanlæg.
Fordelen ved forslaget er:
- at hovedvandledningen, der ligger under den nuværende placering, ikke bliver berørt,
- at parkeringsarealet ikke er omfattet af fredningen, og dette giver derfor mulighed for at opføre en lukket lethal til helårsbrug på arealet samt
- at en lukket hal vil udvide udnyttelsen og skabe bedre faciliteter for foreningslivet.
Forslag
- Opførelse af let/koldhal til rullehockey på eksisterende parkeringsareal mod Korsdalsvej.
- Hallen opføres som fast konstruktion med betongulv, og vil indeholde faciliteter til rullehockey som bander, mål, spillerbokse og dommerbord.
- Etablering af yderligere indvendige faciliteter, f.eks. depotrum og omklædning mv., såfremt dette kan indeholdes inden for den samlede økonomi.
- Etablering af erstatningsparkeringspladser på eksisterende hockeybane med tilkørsel fra eksisterende adgangssti.
- Den eksisterende hockeybane bevares i videst muligt omfang til brug for den uorganiserede idræt, når banen ikke benyttes til parkering.
Skitseforslag udarbejdet af Teknisk Forvaltning samt kortbilag med placering vedlægges som bilag.
Gennemførelse af projektet varetages af Teknisk Forvaltning i samarbejde med Børne- og Kulturforvaltningen.
Der henvises til sag på lukket dagsorden vedrørende godkendelse af entreprenører.
Vedvarende energi:
Med budget 2020 er det aftalt, at der skal laves beregninger af potentialer ved etablering af solceller i forbindelse med opførelse af større kommunale bygninger.
Som grundlag for beregning af solcelleanlæg på overdækning af rullehockeybanen er der taget udgangspunkt i lignende hal i Gentofte. Gentofte Kommune har et oplyst årsforbrug på 500 kWh om året, svarende til 800 kr. el om året.
Elforbruget er estimeret til at blive forbrugt på 200 dage om året, med en gennemsnitlig forbrugstid fra kl. 18-22. Elforbruget vil i dette tilfælde ligge uden for solcellernes effektive produktion, hvilket resulterer i, at den producerede strøm skal oplagres i et batteri.
Anlægsudgiften for etablering af solcelleanlæg og batteri udgør ca. 70.000 kr. Tilbagebetalingstid inkl. modregning af overskudsproduktion vil være ca. 63 år, hvorfor det ikke anbefales at etablere solceller på bygningen.
En generel beregningsmodel forelægges august 2020, men der vil i denne sag ikke være grundlag for at etablere solceller.
Lov- og plangrundlag
Byggestyringsreglerne.
Økonomiske konsekvenser
Der er i investeringsoversigten i budget 2020 afsat i alt 6,5 mio. kr. til projektet.
Udgiften vedrører hovedfunktion 00.32 Fritidsfaciliteter.
Der forventes et mindre merforbrug til bygningsdrift til el mv. Udgiften søges indarbejdet i kommende budgetår.
Tidsplan
Projektering og udbud: Juli - oktober 2020
Udførelse: November 2020 - april 2021
Ibrugtagning: Maj 2021
Bilag
Bilag 1: Teknisk Forvaltnings bevillingsoplæg af 13. maj 2020Bilag 2: Skitseforslag af 12. maj 2020
Bilag 3: Kortbilag med forslag til placering
Forlængelse af kulturaftalen Kulturmetropolen 2021-2024
Sag nr. 22
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
Rødovre Kommune er partner i kulturaftalen Kulturmetropolen mellem 9 kommuner og Kulturministeriet. Samarbejdet fortsætter i Kulturmetropolen i 2021-2024. Der skal tages stilling til, om Rødovre Kommune ønsker at fortsætte samarbejdet i den kommende kulturaftale.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
- at der træffes beslutning om, at Rødovre Kommune fortsætter som partner i den kommende kulturaftale Kulturmetropolen 2021-2024 samt
- at det tages til efterretning, at Kulturmetropolen bidrager med kvalificering og evaluering af pilotprojektet Kulturvitaminer i Rødovre.
Beslutning
Anbefales.
Sagsfremstilling
For perioden 2016-2020 er der, mellem kommunerne og Kulturministeriet, indgået en kulturaftale under titlen Kulturmetropolen. Hovedindholdet i Kulturmetropolen fra 2016-2019 har været 3 indsatsområder: USKIK, Musikmetropolen samt Festival & Events. Festival & Events er i 2020, efter fælles ønske hos partnerne, udskiftet med indsatsområdet 'Et bedre liv med kultur'.
Musik- og ungeindsatsen 2016-2020
Rødovre Kommune har især været involveret i musik- og ungeindsatsen gennem de senere år. Dette har – ud over samarbejde og kompetenceudvikling – bl.a. udmøntet sig i samskabende aktiviteter mellem kulturinstitutioner og unge, bl.a. lokalt i forbindelse med Rødovredagen, Kulturnatten og Golden Days Festivalerne og regionalt har unge fra Rødovre bl.a. deltaget på ungecamps, workshops og i sangskriverstævner med stort udbytte.
Kulturinstitutionerne, i Rødovre som Kulturhuset Viften og Musikskolen, har også haft glæde af det regionale samarbejde om musikindsatsen. Viften har f.eks. været primusmotor på udviklingen af innovative publikumsinvolverende formater i samarbejde med andre spillesteder, og Rødovre Musikskole har bl.a. været involveret i talentudviklingsprojekter med fokus på sangskrivning og klassisk komposition.
Indsatsområdet 'Et bedre liv med kultur 2020'
Opstarten af det nye store indsatsområde 'Et bedre liv med kultur i 2020' falder i tråd med Rødovres tiltagende fokus på kultur som sundhedsfremmende middel. Her er Kulturmetropolen godt i gang med at opbygge et fælles vidensfundament for administrative medarbejdere på tværs af forvaltninger, ligesom der også på sigt vil arbejdes med kompetenceudvikling af både kultur- og sundhedspersonale.
Kulturmetropolen har desuden valgt at understøtte pilotprojektet 'Kulturvitaminer i Rødovre' som starter op i 2020 med faglig sparring til forløbet og metodisk bistand til evaluering. 'Kulturvitaminer i Rødovre' er et kultur på recept-koncept, hvor borgere, der er langtidssygemeldt med stress, angst og/eller depression, tilbydes at deltage i kulturelle aktiviteter i et tilpasset forløb for at opnå en bedre trivsel og arbejdsmarkedsparathed. Kulturmetropolen har været med helt fra starten i idéudviklingsfasen til sammensætning af forløbet og vil desuden bidrage til at udvikle en metode til evaluering, som udbredes til de øvrige kommuner i kulturaftalen. Rødovre er en af de første af kulturaftalens kommuner, som vil opstarte kultur på recept-konceptet, og derfor indgår Rødovre Kommune i et særligt tæt fagligt parløb med Kulturmetropolen omkring denne indsats.
Kulturaftale Kulturmetropolen 2021-2024
Med Kulturmetropolen er der skabt et netværk for samarbejde og erfaringsudveksling mellem kommunerne på både politisk, administrativt og institutionsniveau samt mellem lokale kulturaktører. Derudover er indsatsområderne også basis for, at der skabes nye kontakter og netværk mellem f.eks. kommunale forvaltninger og kulturelle aktører internt i kommunerne.
Samarbejdet fortsætter i Kulturmetropolen 2021-2024 med følgende 3 indsatsområder:
• Et bedre liv med kultur
• Kulturmetropolens musikindsats
• Kulturmetropolens ungeindsats
I Kulturmetropolen 2021-2024 skal der bygges videre på de resultater, der er nået i Kulturmetropolen indtil nu, og der skal skabes nye samarbejder, der knytter parterne i aftalen endnu tættere sammen i et regionalt kulturfællesskab. Kulturmetropolen skal styrke det regionale fællesskab yderligere i en kulturmetropol, der arbejder på tværs af kommunegrænserne.
Formålet med Kulturmetropolen skal også fremadrettet være at give Kulturmetropolens borgere flere, bedre og mere sammenhængende kulturtilbud og samtidig styrke den fælles kulturelle identitet. Dette skal – som nu – ske gennem de tværkommunale indsatsområder. Indsatsområderne skal spille en vigtig rolle i udviklingen af demokratiske og aktive medborgere i fremtidens samfund, og samtidig forbedre vilkår og øge fokus på de muligheder, der ligger i de kreative erhverv samt i de muligheder, der ligger i at koble kultur- og fritidsområdet til sundhedsområdet.
Det vurderes relevant for Rødovre at forsætte deltagelsen i Kulturmetropolen, som bl.a. i kraft af den faglige sparring, kompetenceudvikling og netværk gennem indsatsområderne resulterer i kulturtilbud til borgerne af høj kvalitet.
Med opstarten af indsatsområdet Et bedre liv med kultur vurderes det særligt relevant at fortsætte det faglige parløb med Kulturmetropolen, bl.a. omkring tilbuddet Kulturvitaminer i Rødovre. Det er ligeledes relevant, at der fortsat er fokus på udvikling og indsatser, som kommunerne og kulturaktørerne ikke altid selv kan løfte, og på indsatser som for eksempel er svar på en udfordring eller et behov generelt eller specifikt hos flere kommuner og kulturaktører.
Lov- og plangrundlag
Ingen.
Økonomiske konsekvenser
Kulturmetropolen er finansieret gennem midler fra de deltagende partnere og Slots- og Kulturstyrelsen.
Hertil kommer midler fra forskellige eksterne aktører og EU.
Kulturmetropolen besluttede i 2020, at hver af de deltagende kommuner betaler 2,75 kr. pr. indbygger årligt for at være en del af Kulturmetropolen. Der er et minimumsbeløb på 90.000 kr. pr. kommune årligt.
Det betyder, at Rødovre Kommunes finansiering i 2020 er steget fra 80.000 kr. til ca. 110.000 kr. Der er allerede afsat 80.000 kr. årligt til kulturaftalen på budgettet. De resterende ca. 30.000 kr. årligt vil blive finansieret inden for den samlede ramme på kultur- og fritidsområdet.
Tidsplan
Kulturaftalen Kulturmetropolen 2021-2024 bliver først en realitet, når de øvrige kommuner har meldt tilbage, og forhandlinger med Kulturministeriet overstået. Dette forventes at falde på plads i slutningen af 2020.
Bilag
Bilag 1: Indsatsområdebeskrivelser for Kulturmetropolen 2021-2024 (foreløbig aftaleudkast) Handleplan for sundhedsindsatsen 2020-2021
Sag nr. 23
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
Social- og Sundhedsforvaltningen forelægger handleplan for sundhedsindsatsen 2020-2021 til godkendelse.
Sagen behandles samtidig i alle udvalg.
Indstilling
Social- og Sundhedsforvaltningen indstiller,
at handleplan for sundhedsindsatsen 2020-2021 godkendes.
Beslutning
Anbefales med 4 stemmer for (A og C). 1 medlem undlod at stemme (O).
Sagsfremstilling
Visionen i Rødovre Kommunes sundhedspolitik er at skabe lige muligheder for alle borgere i forhold til sundhed og livskvalitet. Det skal sikres gennem sunde rammer, der hvor borgerne færdes, samtidig med at der er gode og relevante sundhedstilbud til de borgere, der har brug for hjælp. Kommunens tilbud skal være tilgængelige og synlige, og der skal være sammenhæng i indsatserne.
Handleplan for sundhedsindsatsen 2020-2021 er den årlige udmøntning af sundhedspolitikkens vision og strategimål.
Med lokalsamfundsprojektet "Vores Sunde Hverdag" sættes der fokus på de rammer, vi alle lever i i lokalsamfundet, og der hvor vi færdes til dagligt i skoler, daginstitutioner, arbejdspladser, butikker, idrætsforeninger, grønne arealer m.m. For at opnå dette er det vigtigt med et stærkt samarbejde på tværs af fagområder og med de lokale aktører.
Tobak
En af de vigtigste indsatser på sundhedsområdet er tobaksindsatsen. Tobaksrygning er den enkeltstående risikofaktor, som koster flest liv og medfører mest sygdom. Kommunalbestyrelsen har netop vedtaget en ambitiøs plan for implementering af "Røgfri Fremtid" i Rødovre Kommune. Planen består af en omfattende indsats i forhold til rygning, blandt børn og unge, med mange konkrete indsatser for hvordan vi skal nå målet om en "Røgfri Generation 2030" i samarbejde på tværs af forvaltningerne.
Fokus på børn og unge
Det er i ungdomsårene, der skabes grundlag for et godt voksenliv, både i forhold til den fysiske sundhed og den mentale sundhed, som er en af de største udfordringer blandt de unge. Derfor er der både i "Vores Sunde Hverdag", på tobaksområdet og i forhold til overvægt et særligt fokus på børn og unge.
Derudover foreslås det i handleplanen, at Rødovre Kommune indgår i vestegnssamarbejdet. Vestegnssamarbejdet er et samarbejde på tværs af fag- og kommunegrænser, hvor der arbejdes med en strategi for "Bedre fysisk og mental sundhed hos de unge”. Formålet med den fælles strategi er, at kommuner i hovedstadsområdet arbejder sammen om at styrke unges muligheder for at gennemføre en uddannelse og leve det liv, de gerne vil. Ved at indgå i samarbejdet kan Rødovre være med til at nå målet om Røgfri fremtid, og fremme unges sundhed og trivsel på tværs af kommunegrænser. Vestegnssamarbejdet evalueres efter et år med henblik på vurdering af fortsættelse af medlemskabet.
Alle skal med
I handleplanen, som også rummer indsatser i forhold til mental sundhed, type 2-diabetes og kræftrehabilitering, er der i 2020-2021 fortsat fokus på at få alle med også dem, der oplever udfordringer i deres liv, og som har brug for særlig støtte eller en mere fleksibel indsats for at nå deres mål. En vigtig platform for dette er "Sundhedsfællesskabet", som er aktiviteter for psykisk sårbare borgere.
Coronakrisen har, som på så mange andre områder, medført, at der er indsatser, der ikke har kunnet gennemføres i foråret 2020. Derfor er nogle indsatser i den nuværende handleplan videreført til den kommende handleplan for sundhedsindsatsen 2020-2021. I alle indsatser planlægges efter de generelle retningslinjer for at mindske smitte, og efter at der fortsat vil være retningslinjer for, hvor mange borgere der må forsamles.
Handleplanen er ikke en fuldstændig beskrivelse af indsatserne på sundhedsområdet. De mange indsatser, som gennem årene er gået fra udvikling til drift, fortsætter og udvikles løbende. Der vil blive udarbejdet særskilte indsatsbeskrivelser for og evalueringer af disse indsatser.
Handleplan for sundhedsindsatsen 2020-2021 er vedlagt som bilag sammen med en økonomisk oversigt over fordelingen af forebyggelsespuljen i 2020/2021.
Lov- og plangrundlag
Grundlaget for sundhedspolitikken og handleplan for sundhedsindsatsen er sundhedslovens § 119 stk. 1 og 2. Her står, at Kommunalbestyrelsen har ansvaret for, ved varetagelsen af kommunens opgaver i forhold til borgerne, at skabe rammer for sund levevis, og Kommunalbestyrelsen skal etablere forebyggende og sundhedsfremmende tilbud til borgerne.
Økonomiske konsekvenser
I budgettet er der afsat 539.923 kr. i forebyggelsespuljen. Disse midler er delt ud på indsatsområderne i handleplanen. Ud over finansiering af midler fra forebyggelsespuljen indgår også midler fra de enkelte områder eksempelvis sundhedscenteret. I økonomioversigten fremgår også fortsat finansiering af indsatsen Seksuel Sundhed og medlemskab af Sund By Netværket.
Det skal særligt bemærkes, at såfremt det godkendes, at Rødovre Kommune indtræder i Vestegnssamarbejdet, vil der fremover være en årlig udgift på 142.350 kr., der vil skulle finansieres af forebyggelsesmidlerne. Finansieres det af forebyggelsesmidlerne, vil det medføre en reduktion i andre aktiviteter. Udgiften i 2020 afholdes inden for forebyggelsespuljen.
Tidsplan
Ingen.
Bilag
Bilag 1: Økonomioversigt handleplan for sundhedsindsatsen 2020-2021Bilag 2: Handleplan for sundhedsindsatsen 2020-2021
Opfølgning på budgetresolution - FNs Verdensmål
Sag nr. 24
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
I forbindelse med sidste års budgetresolutioner blev det besluttet, at de politiske udvalg skal arbejde med FN’s verdensmål og grøn omstilling i samarbejde med borgere, organisationer og institutioner.
I forlængelse af den endelige vedtagelse af Rødovrestrategien foreslås en proces, der tager udgangspunkt i partnerskaber mellem Rødovre Kommune og lokalsamfundet.
Sagen behandles samtidig i alle udvalg.
Indstilling
Direktionen indstiller,
- at forslag til inddragelsesproces godkendes,
- at der inviteres til stormøde, efter Rødovrestrategiens vedtagelse og når Covid-19-retningslinjerne tillader større forsamlinger samt
- at arbejdet med udvikling af en model for partnerskaber sættes i gang.
Beslutning
Anbefales.
Sagsfremstilling
Baggrund
I april 2019 besluttede Kommunalbestyrelsen, at FN’s verdensmål skulle indarbejdes i den kommende planstrategi. Planstrategiprojektgruppen planlagde herefter en proces for involvering af borgere og interessenter, der skulle være med til at give input til indholdet i planstrategien, før den skulle forelægges til politisk behandling.
På Rødovredagen 2019 inviterede Rødovre Kommune borgerne til dialog på biblioteket om byens bæredygtige udvikling på baggrund af et oplæg om FN’s verdensmål. Efter oplægget var der debat om udviklingen af byen.
Den 17. september 2019 var en række råd, foreninger og organisationer fra lokalsamfundet inviteret til en workshop, der skulle være med til at kvalificere arbejdet med verdensmålene i strategien. Workshop-grupperne blev blandet og sammensat ud fra deltagernes interesseområde.
Både Rødovredagen og workshoppen var velbesøgte og særligt på workshoppen var der stort engagement fra lokalsamfundet. Der var 30 deltagende foruden Teknik- og Miljøudvalgets medlemmer. Dialog og workshop gav gode input til planstrategien og også input, som forvaltningen tog med hjem til inspiration til andre opgaver og den daglige drift.
I december 2019 besluttede Kommunalbestyrelsen at sende ”Forslag til Rødovrestrategi 2020” i offentlig høring. Strategien beskriver Rødovre Kommunes strategi og indsatsområder for bæredygtig udvikling samt arbejdet med otte udvalgte verdensmål. Kommunalbestyrelsen vedtog på samme møde at afholde et borgermøde i høringsperioden for strategien. Borgermødet skulle fungere som et ”kick-off-møde” og sætte udvalgenes arbejde med alle de 17 verdensmål i gang.
Aktuel status
På baggrund af de vidtrækkende tiltag for at bremse og begrænse udbredelsen af corona-virus i samfundet, blev det planlagte borgermøde, der skulle have været afholdt den 24. marts aflyst. Høringsperioden for Forslag til Rødovrestrategi 2020 blev forlænget til den 30. august i håbet om, at det ville blive tilladt at afholde større arrangementer i den mellemliggende periode. Det har vist sig ikke at være tilfældet, idet forsamlingsforbuddet af større grupper pt. strækker sig til den 31. august. Forvaltningen har derfor revurderet processen under hensyn til dels at engagere og inddrage borgerne i Rødovrestrategien og verdensmål-arbejdet og dels at vedtage Rødovrestrategien i indeværende år, som grundlag for arbejdet med ny kommuneplan i 2021.
Forslag til fremtidig inddragelsesproces
Arbejdet med verdensmålene fortsætter naturligvis efter den politiske vedtagelse af Rødovrestrategien. Det foreslås, at det bl.a. sker ved, at Rødovre Kommune arbejder aktivt med lokale partnerskaber ud fra udvalgte verdensmål (det kunne være verdensmålene om sundhed/trivsel og klimaindsats m.fl.). Partnerskaber er både et selvstændigt verdensmål og er en nødvendighed for at nå de øvrige mål om bæredygtighed – det er derfor en oplagt metode at anvende. En af fordelene ved at arbejde med partnerskaber er, at inddragelsesprocessen sker kontinuerligt som dialog frem for som et afsluttet forløb.
Det foreslås, at Kommunalbestyrelsen inviterer til et åbent stormøde for alle interesserede fra civilsamfundet med arbejdstitlen ”Vi arbejder med verdensmålene”. På stormødet skal borgere, virksomheder, foreninger mv. have mulighed for at gå i dialog med hinanden og med udvalgsformænd og repræsentanter fra forvaltningen om verdensmålene - og herunder om udmøntning af Rødovrestrategien. Som en del af dialogen på stormødet afsøges muligheder og potentialer for etablering af partnerskaber.
For at få engageret repræsentanter fra forskellige organisationer, institutioner m.fl. kan der ud over den brede annoncering sendes særskilte invitationer ud. Den tidligere anvendte bruttoliste til interessentmødet den 17. september 2019 kan evt. bruges. Derudover kan der annonceres med oplægget fra livsstilsekspert Anne Glad: ”Kan det bære?” - hendes inspirerende oplæg om bæredygtighed og forbrugeradfærd (hun skulle have været på til kick-off-mødet den 24. marts). Oplægget vil fungere som trækplaster til arrangementet og vil samtidig fungere som inspiration til de efterfølgende snakke/workshops på mødet om bæredygtighed, verdensmål og partnerskaber.
Stormødet kan afholdes efter vedtagelsen af Rødovrestrategi 2020 og når Covid-19-retningslinjerne tillader større forsamlinger, hvilket formentlig vil sige omkring årsskiftet.
Efter stormødet beslutter Kommunalbestyrelsen, hvilke partnerskaber, der i første omgang søges etableret for det videre samarbejde om verdensmålene. Partnerskaberne organiseres omkring udvalgene, i overensstemelse med budgetresolutionen. Den konkrete samarbejdsform i partnerskaberne skal udvikles og fastlægges nærmere. Rødovre kan f.eks. udtænke sin egen model for, hvordan man skal arbejde med lokale partnerskaber, så politikere, forvaltning, civilsamfundet og interesserede borgere får de bedste mulighed for at deltage.
Erfaringer og resultater fra arbejdet med partnerskaber samles op i en sag til Kommunalbestyrelsen i foråret 2021 med henblik på eventuelle justeringer af det videre arbejdet forankret i udvalgene.
Lov- og plangrundlag
Ingen.
Økonomiske konsekvenser
Ingen.
Tidsplan
Endelig vedtagelse af Rødovrestrategi 2020: november
Stormøde og nedsættelse af partnerskaber: omkring årsskiftet
Opfølgning på partnerskaber: Kommunalbestyrelsesmøde foråret 2021.
Diverse
Sag nr. 25
Beslutningskompetence: KFU
Sagens kerne
Beslutning
Taget til efterretning.
Lukket punkt: Entreprenørliste og økonomioversigt vedr. etablering af hal til rullehockey
Sag nr. 26
Beslutningskompetence: KB
Beslutning
Anbefales.
Lukket punkt: Diverse
Sag nr. 27
Beslutningskompetence: KFU
Beslutning
Taget til efterretning.