Kultur- og Fritidsudvalget
17-08-2021
Medlemmer
Pia Hess Larsen (A)
Birgitte Glifberg (A)
Kim Drejer Nielsen (C)
Kim Hammer (O)
Sager 33 - 40
Meddelelser
Sag nr. 33
Beslutningskompetence: KFU
Sagens kerne
Meddelelsespunkterne fremlægges til orientering.
- Status på COVID-19.
- Nyhedsliste fra Schultz Lovguide for kultur og fritid.
- Borgermøder i forbindelse med Kommuneplan 2022.
Indstilling
Meddelelsespunkterne forelægges til orientering.
Beslutning
Taget til efterretning.
Bilag
Bilag 1: Nyhedsliste - Schultz LovguideBilag 2: Orientering om status for borgermøder i forbindelse med udarbejdelse af Kommuneplan 2022
Tillægsbevilling - rullehockey og Islev Taekwondo
Sag nr. 34
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
På grund af den seneste tids konjunkturer i byggebranchen har Rødovre Kommune oplevet forsinkelser og fordyrelser af eksisterende byggeprojekter. Det betyder, at der er behov for at søge om to supplerende tillægsbevillinger nedenfor på i alt 7,6 mio. kr., så de samlede tillægsomkostninger til byggerierne bliver 9,1 mio. kr. for, at nedenstående anlægsprojekter kan gennemføres:
- Etablering af overdækket rullehockeyhal ved Espelundens Idrætsanlæg samt
- Indretning af lokaler til Islev Taekwondo Klub i den nordlige ende af bygningen Ved Sportspladsen 14.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
- at der gives en yderligere tillægsbevilling på 4,8 mio. kr. til Kultur- og Fritidsudvalget og afsættes et rådighedsbeløb på 4,8 mio. kr. i 2021 til etablering af lukket rullehockeyhal ved Espelundens Idrætsanlæg, som finansieres af kassebeholdningen. Midlerne ligger ovenpå den i Kommunalbestyrelsen allerede tildelte tillægsbevilling på 1,5 mio. kr., som følge af forurenet jord samt
- at der gives en tillægsbevilling på 2,8 mio. kr. til Kultur- og Fritidsudvalget og afsættes et rådighedsbeløb på 2,8 mio. kr. i 2021 til indretning af lokaler til Islev Taekwondo Ved Sportspladsen 14, som finansieres af kassebeholdningen.
Beslutning
Anbefales.
Sagsfremstilling
Islev Taekwondo
På kommunalbestyrelsesmødet den 29. september 2020 blev skitseforslag til indretning af lokaler til Islev Taekwondo i den nordlige del af bygningen Ved Sportspladsen 14 godkendt. Der blev afsat 4,5 mio. kr. til indretning af lokalerne og 720.000 kr. til udearealerne. På grund af prisstigninger i byggebranchen er økonomien på baggrund af udbud anslået til 7,3 mio. kr. til indretningen. Det betyder en fordyrelse af projektet på 2,8 mio. kr.
Den oprindelige plan var, at lokalerne kunne tages i brug i august/september 2021. På grund af bl.a. afklaring af økonomien og projektets udformning, arbejdes der p.t. med en revideret tidsplan med forventet ibrugtagning forår 2022.
Rullehockey
På kommunalbestyrelsesmødet den 23. juni 2020 blev forslag og tidsplan til etablering af lukket hal til rullehockey godkendt. Der blev frigivet et rådighedsbeløb på 6,5 mio. kr. Senere har det vist sig, at jorden på byggegrunden er forurenet, hvilket betød en merudgift på 1,5 mio. kr. Der blev på kommunalbestyrelsesmødet den 25. maj 2021 givet en tillægsbevilling på 1,5 mio. kr. til projektet som følge af forureningen.
Resultatet af udbuddet i juni 2021 endte med en pris på 12,8 mio. kr. Det betyder en overskridelse af budgettet på 4,8 mio. kr., da den nuværende anlægsbevilling er på 8 mio. kr. For at projektet kan gennemføres, søges der derfor om en tillægsbevilling på 4,8 mio. kr., som ligger ovenpå de allerede bevilgede 1,5 mio. kr. ekstra til fjernelse af forurenet jord.
Ovennævnte projekter har begge stor betydning for børn- og unges fritidsaktiviteter, som har været hårdt ramt af nedlukningen på grund af COVID-19, hvorfor Børne- og Kulturforvaltningen foreslår, at projekterne gennemføres.
Lov- og plangrundlag
Rødovre kommunes byggestyringsregler.
Økonomiske konsekvenser
Rullehockey:
Der er i investeringsoversigten i budget 2020 afsat 6,5 mio. kr. og i 2021 blev der bevilget en tillægsbevilling på 1,5 mio. kr. til projektet på grund af jordforurening.
Med tillægsbevillingen på 4,8 mio. kr. vil den samlede anlægsbevilling beløbe sig til 12,8 mio. kr.
De afledte driftsudgifter vurderes til at være på 430.000 kr. årligt.
Islev Taekwondo:
Der er i investeringsoversigten 2020 afsat i alt 4,5 mio. kr. til indretning af lokaler.
Med tillægsbevillingen på 2,8 mio. kr. vil den samlede anlægsbevilling til indretning af lokaler være på 7,3 mio. kr.
Desuden er der en anlægsbevilling på 720.000 kr. til udearealerne (overført fra drift til anlæg i overførselssagen i marts 2021).
Samlet set medfører det yderligere omkostninger på begge byggesager for i alt 7,6 mio. kr. I de 7,6 mio. kr. er de 1,5 mio. kr. til fjernelse af forurenet jord ikke indeholdt, da bevillingen allerede er politisk godkendt og pengene er frigivet.
Udgifterne vedrører hovedfunktion 00.32 Fritidsfaciliteter.
Tidsplan
Forventet ibrugtagning af lokaler til Islev Taekwondo: forår 2022.
Forventet ibrugtagning af rullehockeyhal: forår 2022.
Status på idrætspolitikken - ny model for udvælgelse af anlægsinvesteringer på idrætsområdet
Sag nr. 35
Beslutningskompetence: KFU
Sagens kerne
Såfremt der afsættes midler til investeringer på idrætsområdet med budget 22, foreslår Børne- og Kulturforvaltningen, at der skal afprøves en model til prioritering af anlægsinvesteringer på idrætsområdet, og at erfaringerne fra denne pilotproces danner grundlag for en endelig model for prioritering af idrætsfaciliteter fremadrettet.
Forvaltningen ønsker endvidere at give en status på arbejdet med idrætspolitikken.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
- at pilotprocessen for prioritering og udvælgelse af anlægsinvesteringer i 2022 godkendes,
- at de objektive parametre til belysning og beskrivelse af anlægsønsker godkendes samt
- at status på idrætspolitikken tages til efterretning.
Beslutning
Godkendt med tre stemmer for (A ) og to imod (C, O).
C og O stemmer imod, da prioritering bør godkendes i Kommunalbestyrelsen.
Sagsfremstilling
Som led i udviklingen af kommunens kommende idrætspolitik har Børne- og Kulturforvaltningen udarbejdet forslag til en ny model for prioritering og udvælgelse af fremtidige anlægsinvesteringer på idrætsområdet. Forslaget overordnede rammer er også tidligere præsenteret på Kommunalbestyrelsens budgetseminar, drøftet på en idrætskonference afholdt den 12. juni 2021, samt præsenteret for Fællesrepræsentationen for idrætsforeninger i Rødovre (FIR).
Det overordnede mål med modellen er at skabe en fast, årligt gentaget og transparent proces med høj grad af brugerinddragelse, såfremt der afsættes en flerårig pulje til faste anlægsinvesteringer i idrætsfaciliteter. Det foreslås at afprøve modellen henover efteråret 2021 med henblik på at høste erfaringer frem mod, at en endelig model indgår og besluttes som en del af idrætspolitikken i begyndelsen af 2022.
Beskrivelse af foreløbig skitse til endelig model:
Modellen for prioritering og udvælgelse af anlægsinvesteringer på idrætsområdet vil bestå af en brugerinddragelsesproces og en politisk proces.
Brugerinddragelsesproces:
Brugerinddragelsesprocessen foreslås håndteret på følgende vis:
- Medio september 2021: En ansøgningsrunde, hvor alle borgere og foreninger har mulighed for at indsende anlægsønsker til forvaltningen ved hjælp af en ansøgningsblanket. Ansøgningsblanketten vil være udarbejdet på baggrund af objektive parametre. De objektive parametre er vedhæftet som bilag til denne sag.
- Primo oktober 2021: En kvalificeringsproces, hvor ansøgninger af forvaltningen analyseres og kvalitetstjekkes med udgangspunkt i de objektive parametre.
- Ultimo oktober 2021: En udvælgelsesproces, hvor en udvælgelseskomité prioriterer og anbefaler de indkomne ønsker. De respektive ønsker kategoriseres efter et stort, mellem og lille behov. Når idrætspolitikken er besluttet, forventes det, at udvælgelsen vil ske med udgangspunkt i de målsætninger, som idrætspolitikken fastsætter, mens der i pilotfasen i efteråret 2021 skal besluttes nogle foreløbige målsætninger, jf. nedenstående. Det foreslås, at udvælgelseskomitéen består af medarbejdere fra forvaltningen samt FIR, der er officiel paraplyorganisation for idrætsforeningerne i Rødovre. FIR har lagt vægt på, at der er så god tid som muligt - i en komprimeret procesplan - til FIR's egen forberedelse frem mod arbejdet i udvælgelseskomitéen. Såfremt udvalget godkender sagen, vil forvaltningen gøre sit bedste for at tilrettelægge en tidsplan, der bedst muligt kan imødekomme dette ønske.
Den politiske proces:
Med udgangspunkt i udvælgelseskomitéens anbefalinger foreslås den politiske proces håndteret på følgende vis:
- November/december 2021: Budgetsag til Økonomiudvalget, hvor forvaltningen indstiller, hvilke anlægsønsker der skal prioriteres. I indstillingen vil udvælgelseskomitéens anbefalinger vedlægges som bilag.
Udvælgelseskriterier:
Da arbejdet med idrætspolitikken er i fuld gang, er der pt. ikke vedtagne politiske målsætninger, der kan danne grundlag som vægtede kriterier i forhold til, hvilke projekter der skal prioriteres højere under pilotprocessen. Der foreslås derfor følgende kriterier til pilotprocessen:
- Anlægsprojekter, der kan rekruttere flest medlemmer til foreningerne.
- Anlægsprojekter, der kan fastholde flest medlemmer i foreningerne.
- Anlægsprojekter, der fremstår som modne og klar til at blive realiseret.
De to første kriterier bunder i kommunalbestyrelsens og foreningernes ønske om at rekruttere og fastholde medlemmer i idrætsforeningerne. Dette skal ses i lyset af, at Rødovre Kommune ligger under landsgennemsnittet af foreningsmedlemmer, ligesom kommunen har færre foreningsaktive til sammenligning med kommunerne på vestegnen. Det sidste kriterie bunder i ønsket om at få eksekveret anlægsprojekter besluttet i budget 2022 hurtigst muligt, hvorfor projekter, der ikke medfører behov for foranalyser mv., vægtes højere. Således prioriteres de projekter, som fremstår gennemarbejdet, og hvor fx priser og tegninger evt. er indhentet.
Ansøgningsskema og objektive parametre:
Der er i henholdsvis bilag 2 og bilag 1 udarbejdet forslag til ansøgningsskema samt objektive parametre til belysning af et muligt anlægsprojekt. Pilotfasen i efteråret 2021 vil give værdifuld viden om, hvordan henholdsvis ansøgningsskemaet virker for brugerne (Er det fx nemt at bruge, og nemt at forstå), samt om de objektive kriterier fungerer godt og efter hensigten om at bidrage med et godt og transparent vidensgrundlag til at sammenligne projekterne. Erfaringerne herfra vil medføre et solidt grundlag til at justere i både ansøgningsskema og parametre frem mod beslutning af endelig model primo 2022.
Status på arbejdet med idrætspolitikken:
Lørdag den 12. juni 2021 mødtes foreningslivet, politikere, forvaltningen og andre relevante aktører på området til en idrætskonference i Rødovrehallen omkring kommunens kommende idrætspolitik. Formålet med idrætskonferencen var at fremlægge et første udkast til de tematikker, som skal indgå i idrætspolitikken, samt at drøfte, hvordan kommunen bedst muligt får sat gang i udviklingen af hvert tema. Målet var ligeledes at drøfte modellen for udvælgelse og prioritering af kommende anlægsinvesteringer på idrætsområdet, herunder hvilke parametre der skal være gældende for belysning af projekterne.
Børne- og Kulturforvaltningen har henover sommeren 2021 samlet op på de konkrete input til handlingsindsatser og efterfølgende udarbejdet et udkast til selve idrætspolitikken. Udkastet til idrætspolitikken vil blive forelagt Kultur- og Fritidsudvalget til mødet den 5. oktober. Udkastet vil herefter blive sendt i høring, inden politikken endeligt skal vedtages i januar 2022.
Økonomiske konsekvenser
Iværksættelse af modellen afventer budgetforhandlingerne og hvorvidt der afsættes midler til en flerårig investeringsplan.
Tidsplan
Såfremt Kultur- og Fritidsudvalget godkender pilotprocessen og de objektive parametre, vil pilotprocessen afvikles efter følgende tidsplan:
Den 17. august 2021: Sag til Kultur- og Fritidsudvalget med indstilling af objektive parametre for pilotprocessen. Såfremt godkendt, orienteres foreninger om parametre og forventet proces, jf. nedenstående.
September 2021: Budget 22 aftales, herunder forventet rammebeløb til investeringer på idrætsområdet.
September 2021: Ansøgningsrunde bliver åbnet.
Herefter følger pilotprocessen samme brugerinddragelsesmodel, som før beskrevet.
November/december 2021: Prioriteringen af idrætsinvesteringer godkendes politisk af Økonomiudvalget.
Fra januar 2022: Pengene frigives ved beslutning om konkrete anlægsprojekter i Kultur- og Fritidsudvalget.
Bilag
Bilag 1: Ansøgningsskema til anlægsprojekter på idrætsområdetBilag 2: Parametre til vurdering af anlægsprojekter
Ny kunst til Rødovre Musikskole
Sag nr. 36
Beslutningskompetence: KFU
Sagens kerne
Rødovre Kunstråd har på foranledning af Økonomiudvalget igangsat en Open Call-proces for at finde frem til en eller flere kunstnere, der kan skabe ny blivende kunst på Rødovres nye musikskole. Kunstrådet blev på sit møde den 25. juni enige om at indstille i alt to kunstværker og ønsker, at Kultur- og Fritidsudvalget træffer beslutning herom på udvalgsmødet den 17. august. Den udvalgte kunst skal præsenteres for offentligheden første gang på Rødovredagen den 4. september.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
at kunstværket ”Et kalejdoskop af musikkens rum” af kunstnergruppen 'Byen sover' samt værket ”Flydende væg” af kunstnergruppen 'Hjern og beton' etableres på Rødovre Musikskole.
Beslutning
Godkendt.
Sagsfremstilling
Efter en Open Call-proces har Rødovre Kunstråd valgt at indstille værkerne ”Et kalejdoskop af musikkens rum” og ”Flydende væg” som kvalificerede forslag til en blivende samlet udsmykning og helhedsoplevelse i Rødovre Musikskoles foyer.
Det er en væsentlig begrundelse, at begge værker specifikt forholder sig kunstnerisk og professionelt til musikskolens mange brugere, funktioner samt rummets æstetik.
”Et Kalejdoskop af musikkens rum” består af tre hængende runde prisme-strukturer på hver 160 cm i diameter (bilag 1). Lysværkerne bliver skabt i bronzelegeringer og på kalejdoskopisk vis vil otte små relieffer filtrere både dagslys og kunstigt lys. Både hvad angår motiv og komposition spejler kalejdoskopet på flere planer rytme og takter i musikkens verden. Kunstrådet har valgt at pege på dette værk, da det på yderst professionel vis forholder sig til både musikkens kompleksitet og den kommende hverdag på musikskolen. Som lysværk vil Kalejdoskop være et stort aktiv for den æstetiske oplevelse af musikskolens foyer, både for musikskoleelever i dagtimerne og for aftengæster, der passerer forbi udenfor.
Kunstrådet har desuden valgt at pege på værket ”Flydende væg”, som er en nytænkning af det klassiske gipsrelief (bilag 2). På subtil måde vil man opleve, at musikskolens vægge visse steder fremstår så bløde, at forskellige genstande, såsom instrumenter, forsøger at presse sig igennem indefra. De figurative elementer vil være integrerede i vægstrukturen og vil frit kunne placeres over hele foyeren – højt som lavt. ”Flydende væg” vil derfor opleves forskelligt alt efter lysindfald, og hvor du færdes i rummet. Kunstrådet peger på værket ”Flydende væg”, da det på en ny og anderledes måde formidler et liv med musik. Det er desuden væsentligt, at væggens motiviske elementer skabes i tæt samarbejde med Rødovre Musikskole og dens brugere.
Det er Kunstrådets overbevisning, at ”Flydende væg” sammen med ”Kalejdoskop af musikkens rum” vil danne en smuk æstetisk helhed, der på bedste vis vil byde musikskolens mangfoldige brugere velkommen.
Lov- og plangrundlag
Ingen.
Økonomiske konsekvenser
Et budgetoverslag for kunstværkerne ”Kalejdoskop af musikkens rum” og ”Flydende væg” tilsammen vil udgøre 700.000 kr. inkl. moms og levering, og yderligere maks. 150.000 kr. for montering og tilpasning. Der er årligt afsat 1,5 mio. kr. til etablering af ny kunst i byens rum, og kunstværket til musikskolen vil kunne rummes inden for budgettet i 2021.
Det forventes, at betaling for kunstværket opdeles i tre rater, hvor første rate udbetales ved kontraktens underskrivelse, mens anden rate udbetales, når produktionen sættes i gang i september og sidste rate primo januar, når værkerne er afleveret tilfredsstillende.
Tidsplan
September 2021: Produktion sættes i gang
Januar 2022: Aflevering og montering af værkerne.
Teknisk Forvaltning vil løbende afholde byggemøder med deltagelse af kunstner, entreprenør samt Kunstrådets sekretær.
Bilag
Bilag 1: Hillesøe og Junker. HJERNBETON - ideoplæg Rødovre MusikskoleBilag 2: Idekoncept byensover
Forventet regnskab pr. ultimo juni 2021 for Kultur- og Fritidsudvalget
Sag nr. 37
Beslutningskompetence: KFU
Sagens kerne
Forventet regnskab pr. ultimo juni 2021 omfatter en opfølgning på forbruget af nettodriftsmidler i 2021 for Kultur- og Fritidsudvalget med udgangspunkt i status pr. ultimo juni 2021.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
at forventet regnskab pr. ultimo juni tages til efterretning.
Beslutning
Taget til efterretning.
Sagsfremstilling
Der henvises til bilaget "Forventet regnskab pr. ultimo juni for Kultur- og Fritidsudvalget".
Lov- og plangrundlag
Principper for Økonomistyring i Rødovre Kommune.
Økonomiske konsekvenser
Ingen.
Tidsplan
Ingen.
Bilag
Bilag 1: Forventet regnskab pr. ultimo juni 2021 for Kultur- og Fritidsudvalget Budgetforslag 2022 - 2025
Sag nr. 38
Beslutningskompetence: KFU
Sagens kerne
Orientering om budgetforslag 2022 - 2025, som det er fremsendt til Økonomiudvalgets 1. behandling den 25. august 2021.
Indstilling
Børne- og Kulturforvaltningen indstiller,
at orienteringen tages til efterretning.
Beslutning
Taget til efterretning.
Sagsfremstilling
I henhold til tidsplanen for budgetprocessen er budgetforslaget lagt til Kommunalbestyrelsens medlemmer på KB-net. Budgetforslaget lægges endvidere på rk.dk til alle interesserede.
Budgetforslaget indledes med generelle bemærkninger, som beskriver de overordnede forudsætninger i budgettet. Herefter beskrives strategiske bemærkninger og ændringer på de enkelte områder.
Endvidere vises budgettet opdelt på de enkelte udvalg i Rødovre Kommune.
Bagerst i publikationen vises en oversigt over bevillingerne til de enkelte udvalg, takstoversigt og en række øvrige overblikstabeller over budgettet.
Lov- og plangrundlag
Styrelsesloven §37-40
Økonomiske konsekvenser
Ingen
Tidsplan
Ingen
Bilag
Bilag 1: Grå og hvide KFU Forelæggelse af udkast til sundhedspolitik inden høring
Sag nr. 39
Beslutningskompetence: KB
Sagens kerne
Social- og Sundhedsforvaltningen forelægger udkast til Rødovre Kommunes sundhedspolitik 2021-2025, inden den sendes i høring.
Sagen forelægges samtidig i alle udvalg.
Indstilling
Social- og Sundhedsforvaltningen indstiller,
at udkast til Rødovre Kommunes sundhedspolitik sendes i høring.
Beslutning
Anbefales.
Sagsfremstilling
Kommunalbestyrelsen godkendte på møde den 15. december 2020 (sag nr. 239) procesplan for revidering af Rødovre Kommunes sundhedspolitik. Der er efterfølgende afholdt to temadrøftelser i Social- og Sundhedsudvalget, og alle udvalgsformænd samt borgmesteren er blevet interviewet.
Bred involvering i processen
Derudover har der været en bred involvering med mange interviews af borgere i form af individuelle interviews og gruppeinterviews, eksempelvis ungegruppen i socialpsykiatrien, borgere i Sundhedscentret og "Sammen om Familien".
AOF, Gigtskolen, den boligsociale medarbejder, boligforeninger og Rødovre Centrum er også blevet interviewet, og der har der været drøftelser med Ungepanelet, Udsatterådet, Handicaprådet, Seniorrådet, Integrationsrådet, Det Kommunalt Lægelige udvalg og Folkeoplysningsudvalget. Ligesom der er afholdt dialogmøder med patientforeninger, de frivillige sociale foreninger og idrætsforeningerne, og der er afholdt workshop om hvert strategimål for medarbejderne.
På baggrund af de drøftede temaer og de mange input, der er kommet frem i processen, er der udarbejdet et udkast til ny sundhedspolitik i Rødovre Kommune.
Visionen for sundhedspolitikken
Visionen for sundhedspolitikken er: Vi vil fremme lighed i sundhed, så flere får mulighed for at leve et godt og sundt liv.
Det betyder, at vi arbejder for lighed i sundhed gennem sundhedsfremme, forebyggelse og tidlig indsats. Vi ser sundhed som både den mentale, den sociale og den fysiske del af livet. Derfor er sundhed også et fælles ansvar på tværs af fagområder som for eksempel miljø, læring, sport, kultur, beskæftigelse og byplanlægning.
Sundhedspolitikkens tre fokusområder
I vores arbejde med at realisere visionen står vi på et solidt fundament, der udgøres af tre fokusområder ”lighed i sundhed”, ”tidlig indsats” samt ”deltagelse og partnerskaber". Fokusområderne fungerer som rettesnor i udmøntningen af de fem strategimål.
Sundhedspolitikkens fem strategier
De fem strategimål for en tværgående sundhedsindsats er:
- Rødovre i bevægelse
- Den første røgfrie generation
- Trivsel i top
- Fra overvægt til ligevægt
- Sundhed i skolen.
For hvert strategimål udarbejdes der i et tværfagligt samarbejde og med inddragelse af relevante aktører en strategi med konkrete indsatser. De fem strategier omsættes til handling i sundhedspolitikkens fireårige periode (2021-2015) i en prioriteret rækkefølge. Prioriteringen afhænger af aktuelle indsatser i kommunen, idet strategierne skal spille ind i de indsatser, der er i gang, så vi sikrer sammenhæng og skaber mere værdi for borgerne.
Der vil umiddelbart efter politikkens vedtagelse blive forelagt et oplæg for arbejdet med de fem strategier. Oplægget vil indeholde et forslag til en tidsplan, herunder et bud på hvilke områder og aktører, der kan medvirke til udvikling og implementering af aktiviteterne.
Næste skridt i processen
Efter behandling af udkast til Rødovre Kommunes sundhedspolitik inviteres relevante interessenter til høringsmøde, hvor det er muligt at komme med høringssvar og indgå i dialog om disse. Det er sideløbende muligt at komme med skriftlige høringssvar. Den endelige politik forelægges til politisk godkendelse i oktober 2021. Hvorefter den bliver sat op med tekst, billeder og citater og efterfølgende trykt og lagt på Rødovre Kommunes hjemmeside.
Lov- og plangrundlag
Sundhedsloven.
Økonomiske konsekvenser
Ingen.
Tidsplan
August-september 2021: Høringsperiode inklusiv høringsmøde.
Oktober 2021: Endelig godkendelse i Kommunalbestyrelsen.
December 2021: Oplæg til arbejdet med de fem strategier forelægges.
Bilag
Bilag 1: Udkast til Rødovre Kommunes sundhedspolitik Diverse
Sag nr. 40
Beslutningskompetence: KFU
Sagens kerne
Beslutning
Taget til efterretning.