Kommunikation med Kommunen

For at sikre god kommunikation med kommunen er det vigtigt, at personalet har kendskab til, hvem der er pårørende.

Kommunikation med kommune

For at sikre god kommunikation med kommunen er det vigtigt, at personalet har kendskab til, hvem der er pårørende. 

Hvis I er flere pårørende, anbefaler vi, at der er en, der er den primære kontaktperson, så vi ved, hvem vi skal henvende os til. Det letter også samarbejdet, hvis de pårørende har aftalt, at der er én person, der henvender sig til kommunen. 

Tavshedspligt

Kommunen har tavshedspligt og må kun videregive oplysninger om borgeren, hvis der er lavet en aftale om, hvad der må videregives og til hvem. Derfor kan I som pårørende opleve, at der er informationer, som I ikke får, når I henvender jer til kommunens personale. 

Alle kan henvende sig, hvis de er bekymrede 

Pårørende og andre kan altid henvende sig til kommunen, hvis de er bekymrede for en borgers ve og vel – så kontakter personalet borgeren og sikrer sig, at der bliver tilbudt en indsats, hvis det er nødvendigt. 

Vi får ofte opkald fra pårørende, naboer og andre medborgere, der er bekymrede for en borger og det er en stor hjælp og med til at skabe sikkerhed og tryghed.

Kontaktinformation

Rødovre Kommune
Social- og Sundhedsforvaltningen
Rødovre Parkvej 150
2610  Rødovre
Telefon
36 37 70 00

Skriv sikker Digital post til Rødovre Kommune
Kontakt og åbningstider